keskiviikko 19. syyskuuta 2012


Pidä sisältökori täynnä

Katri Tanni

Sisällöntuottajalle arkipäivää ovat ne kysymykset, kun verkkofoorumeita pitäisi ylläpitää ja päivittää, mutta mistä saada ideoita? Entä miten sisällöt pysyvät kohderyhmälle tärkeinä? Sisältökori on malli, jonka avulla sisällöntuottaja ammentaa oikeanlaisia ideoita työnsä tueksi.

Tiedottaja, viestintäpäällikkö, markkinointiassistentti tai millä nimikkeellä sisällöntuottaja toimiikaan, on tärkeä fasilitaattori siinä, että yrityksen osaaminen ja tietämys suodattuu oikealla tavalla kohderyhmille. Tärkeää on sopia tasaisin väliajoin ketteriä ideapajoja (esim. 1h) yrityksen muun henkilöstön kanssa sisältöasioista. Jos väki on sitoutunutta auttamaan ja panostamaan omaa osaamistaan sisällöntuotantoon, voit luoda vaikkapa intraa hyödyntäen lomakkeen, jonne sisältöideoita voidaan laittaa. Tämä ei silti ole yhtä hyvä, kuin jos tapaatte kasvokkain. Sitä paitsi kokemus on osoittanut, että innostus kestää vain hetken, jos tapaamisia ei kasvotusten ole.

Uskaltakaa myös miettiä seuraavia kysymyksiä:


  • Mitä asiaa kilpailijamme eivät kerro, mutta asiakkaita se kiinnostaa? Miten me sen kertoisimme, jos kertoisimme?
  • Mikä on kriittinen asia toiminnassanne, joka auttaa asiakkaita ostamaan?
  • Millä sisällöllä yllätän vastaanottajan ja lunastan yrityksemme lupausta?
  • Nopea yhteenveto kanavista: mitkä ovat ne tärkeimmät.
  • Tarkistakaa yrityksenne strategia myös pikaisesti: millä pienillä viesteillä jalkautamme sitä valituilla kanavilla?

Näiden kysymysten kautta saat kuukausi toisensa jälkeen sisällöntuotantoon selkärankaa päivittäisen, tapahtuma- ja ajankohtaissisällön rinnalle. Kun muistat tällä tavalla täyttää sisältökoria säännöllisesti, saat yrityksenne väkeä ja heidän asiantuntijuuttaan mukaan arjen sisällöntuotantoon.

Mitä olet mieltä, aiotteko koettaa? Jos kaipaat ulkopuolista vetäjää ja prosessin alkuunpanijaa, älä epäröi ottaa yhteyttä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti